วันจันทร์ที่ 22 สิงหาคม พ.ศ. 2554

สรุปเนื้อหาวิชา arti3314

วันที่ 26 ก.ค. 2554
Chocolate Spakle


nitially, Thomas Haas’ freshly baked Chocolate Sparkle Cookies were presented in a cellophane wrapping with a sticky label attached. The refrigerated home bake cookies were in stock paper with a sticky label attached.
I knew that the Chocolate Sparkle Cookies as with most of Thomas’ creations were innovative and unique. The challenge was to communicate the “Sparkle” within, while simultaneously preserving the carefully crafted Thomas Haas brand.
The package for the home bake set of six Chocolate Sparkle Cookies came first. Wrapped in Thomas’ signature ribbon branding and logo, it includes angled sides. Earlier in the design process all of the sides were angled, naturally conforming to the spacer tray within. However, the option for additional front display and stacking was needed, hence the flat top and bottom.
Thomas’ signature dark brown was chosen for the flood colour and silver foil applied. The flood brown was knocked out to reveal the ribbon, thereby eliminating the need for a third colour. This proved cost effective, reduced ink usage and worked nicely as a contrast to his brightly coloured chocolate bar and confectionery line. The most important feature was the message “Sparkle”. Splashes of “sparkly” silver on each of the round windows allude to the Chocolate Sparkle Cookie within.
As for the freshly baked Chocolate Sparkle Cookies, the package evolved from a mix of fabrication challenges with earlier concepts and vital feedback from Thomas Haas staff. Eventually, Thomas suggested a tray style package. We agreed that it was a good idea.
Despite the differences between the tray and the home bake box, it was important that the two packages interrelated. That provided good reason for including the angled sides on the tray. It was very important the tray fold flat for shipping; efficiently open and assemble for the delicate process of hand filling and anchor the cookies even when lifted by the cellophane. The folding tabs ensure a finished top edge and the anchoring of the cookies…they also prevent one from eating all of the cookies at once. "
Designed by Cameron Snelgar at Sorachief Design Ltd

แปลและเรียบเรียงด้วยตนเอง
   ในตอนแรก Thomas Haas ได้ผลิตคุกกี้ Chocolate Sparkle โดยใส่ถุงพาสติกใสและติดโลโก้ไว้ที่ถุงพลาสติก
   โทมัสได้ทำคุกกี้ที่ไม่ซ้ำแบบใครตามแนวคิด ระยิบระยับ และได้สร้างแบรนด์ Thomas Haas ของตัวเองขึ้นมา
   ได้ออกเพกเกจสำหรับนำกลับบ้านบรรจุ 6 ชิ้นใส่ในถุงผูกด้วยลิบบิ้นที่มีแบรนด์ Thomas Haas และตัวกล่องยังสามารถทำเป็นกระถางต้นไม้ได้อีกด้วย
โทมัสได้เลือกสีน้ำตาลเข็มให้กับตัวเพกเกจและด้วยบนของกล่องจะโชให้เห็นตัวสิ้นค้าที่ผูกด้วยลิบบิ้นที่มีแบรนด์ Thomas Haas เพราะเป็นกล่องแบบครึ่งใบ จึงประหยัีดต้นทุนในการผลิตกล่องและยังออกแบบตัวกล่องให้ตัดกับตัวของสิ้นค้าจึงทำให้เห็นความระยิบระยับของตัวคุกกี้ตามความหมายของคุกกี้ Chocolate Sparkle (คุกกี้ทีระยิบระยับ)
ต่อมาพนักงานของโทมัสไดด้เสนอตัวกล่องใส่คุกกี้แบบกล่องถาด ซึ่งลายของตัวกล่องก็ยังผสมผสานกับตัวกล่องแบบเดิมอยู่ ซึ่งตัวของโทมัสเองก็คิดว่าเป็นความคิดที่ดี จึงผลิดออกมาทั้ง 2 แบบ
   ถีงแม้ตัวเพกเกจจะแตกต่างกัน แต่ก็ยังสอดคล้องและเชื่อโยงเข้าหากัน ด้วยเหตุผลที่ว่า แบบกล่องถาดนั้นสะดวกต่อการขนส่งทีละมากๆแต่กล่องแบบกระถางเหมาะสำหรับผู้ที่มาซื้อถึงที่ร้านและนำกลับบ้านเอง และยังมั่นใจได้ว่าง กล่องแบบกระถางเมื่อหยิบขึ้นมา ตัวของขนมกลับตัวกล่องจะไม่หลุดออกจากกัน

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...